A
A
C

Kopernik w stolicy

28 marca 2019 r. ekipa z PZNR 10 SME im. Mikołaja Kopernika w Kętach, składająca się z przedstawicieli klas III DH i IVD, bardzo wcześnie rano (3 w nocy), wyruszyła w pełną przygód i pozytywnych emocji wycieczkę do Warszawy. Po kilkugodzinnej podróży autokarem, znaleźliśmy się pod Kolumną Zygmunta lll Wazy na Placu Zamkowym. Tam przywitała nas pani przewodnik i tak zaczęliśmy naszą podróż po stolicy.

Najpierw poznaliśmy historię zamku, podziwialiśmy przepiękne wnętrza sal zamkowych, w których znajdują się poddane renowacji elementy wyposażenia komnat (m. in. sala tronowa , garderoba , sypialnia, sala bankietowa). Następnie udaliśmy się w stronę Starego Miasta, gdzie zwiedzaliśmy Katedrę, Rynek z pomnikiem Syrenki, Pomnik Małego Powstańca, któremu towarzyszyły słowa pieśni powstańczej „Warszawskie dzieci pójdziemy w bój, za każdy kamień twój, stolico damy krew” oraz Barbakan. Później przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem zwiedzając po drodze Uniwersytet Warszawski, Kościół św. Krzyża, podziwiając Pałac Prezydencki, Hotel Bristol. Byliśmy na Placu Zwycięstwa przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Zatrzymaliśmy się także na Placu Bankowym przy tablicy upamiętniającej śmierć K. Baczyńskiego. Przemierzając Ogród Saski, udaliśmy się w stronę Pałacu Kultury i Nauki. Po obejrzeniu przepięknej panoramy Warszawy, skierowaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tutaj naszym przewodnikiem był wnuk powstańca.  Przybliżył nam historię miasta i powstania z 1944 roku, a słowa piosenki   „Warszawo ma, o Warszawo ma, wciąż płaczę gdy ciebie zobaczę, Warszawo, Warszawo ma!” oraz film „Miasto ruin” zapadły głęboko w nasze serca.

Po wieczornym zwiedzaniu stolicy, udaliśmy się do hostelu na zasłużony odpoczynek (przeszliśmy ok. 20 km).

Następnego dnia uczestniczyliśmy w międzynarodowych targach gastronomicznych „Euro Gastro” w Nadarzynie. Podczas zwiedzania targów mieliśmy okazję zapoznać się z najnowszymi trendami w branży gastronomicznej i hotelarskiej. Dodatkową atrakcję stanowiły liczne degustacje (pizzy, soków, gofrów, zdrowej żywności i wyśmienitych przekąsek), konkursy i pokazy kulinarne zorganizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni oraz wydarzenia towarzyszące.

Niestety nasza dwudniowa wycieczka dobiegła końca. Wszyscy zadowoleni i w dobrych humorach udaliśmy się w drogę powrotną do Kęt.