Numerek niepytany
A
C

Jesienna wyprawa „20-stki”

15 X Anno Domini 2016 odbyła się kolejna wycieczka naszego Koła Turystycznego. Po długich i burzliwych dyskusjach gdzie ma ta wyprawa mieć miejsce, przesunięciach, zmianach terminu – został wybrany… bynajmniej nie Gerlach tym razem,  lecz… Leskowiec.

Zjawy, które można było spotkać bladym świtem na dworcu MZK w Kętach, to właśnie członkowie (uczniowie, opiekunowie, sympatycy i absolwenci) „20-stki”. Większość uczestników była pierwszy raz na wyprawie Koła. Dlatego, czekając na autobus, każdy z nas miał swoje 5 minut, by pokazać, że jest zwycięzcą – czyli przedstawić się z jak najlepszej strony.  Po dotarciu do Rzyk Jagódek zaczęliśmy wchodzić na górę serduszkowym szlakiem. Nasza droga prowadziła obok dwóch kapliczek, a podróż umilały nam jesienne krajobrazy Beskidu Małego. Pogoda sprzyjała, dzięki czemu żwawo dotarliśmy do schroniska PTTK.

Po krótkiej posiłkowej przerwie (czyli drugim śniadaniu, podwieczorku i podkurku włącznie) weszliśmy na Groń Jana Pawła II. Tam miała miejsce krótka opowieść o historii Leskowca i sylwetce Świętego, którego śladami kroczyliśmy zdobywając górę. Była to chwila zadumy, tym bardziej, że na drugi dzień przypadała kolejna rocznica wyboru Wielkiego Polaka na papieża.

Na szczycie rozpaliliśmy tradycyjne ognisko. Odezwały się dźwięki harmonijki ustnej w wykonaniu uzdolnionej części męskiej naszej grupy, a nuty niosły się hen hen daleko po polach i lasach. Po kiełbaskowym posiłku ruszyliśmy powoli szlakiem w dół. W świetnych humorach wróciliśmy na przystanek w Kętach i do swych domów snując plany kolejnych wypraw.