A
A

Trójmiasto i Zatoka Pucka

17 kwietnia 2023 roku Kółko Turystyczne „20-stka” rozpoczęło kolejną  morską przygodę. Wszystko zaczęło się na dworcu PKP w Bielsku-Białej. Wsiedliśmy w Pendolino i wyruszyliśmy w stronę Gdańska. Po dotarciu na miejsce, zwiedziliśmy Muzeum Bursztynu, gdzie mogliśmy podziwiać różnokolorowe okazy jantaru, jego wykorzystanie w sztuce oraz życiu codziennym.

Następny dzień przywitał nas słońcem. Jakżeby mogło być inaczej, gdyż nasz plan zakładał przejście szlaku „Trzy razy MOLO”, czyli  Orłowa-Sopotu-Brzeźna. Cała trasa była ciekawa choć niełatwa, po drodze kółkowicze prezentowali przygotowane zadania nt. mijanych miejscowości, ich zabytków i ciekawostek.

19 kwietnia wybraliśmy się na Westerplatte. Mimo niesprzyjającej pogody, rejs statkiem dostarczył nam niezapomnianych wrażeń- po drodze zwiedzaliśmy port gdański, stocznię remontową, momentami nawet kopalnie nadbrzeżne, a wszystko to w doborowym towarzystwie. W deszczowej aurze odbył się marsz przez teren dawnej składnicy wojskowej, odwiedziny cmentarza Westerplatczyków i powrót do Gdańska. Wieczorem wybraliśmy się na spacer po Gdańskiej Stoczni pod Pomnik Poległych Stoczniowców.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję znaleźć się na Początku Polski- tak nazywają Kaszubi Hel. Po drodze odwiedziliśmy Władysławowo, by zobaczyć dom generała Hallera, Aleję Gwiazd oraz cały Półwysep Helski z wieży ratuszowej. Atrakcją dnia był mecz na helskiej plaży, zdobycie Cypla i pyszna ryba na obiad.

21 kwietnia przemierzyliśmy brzeg morski z Rewy na Oksywie, po drodze podziwiając ruiny torpedowni, przystań rybacką, kolejne molo, oraz inicjatywę naszych kolegów, którzy wykorzystując twierdzenie Pitagorasa, obliczyli odległość z Babich Dołów do Helu w linii prostej.

22 kwietnia był ostatnim dniem naszej wyprawy. Po spakowaniu plecaków wybraliśmy się zobaczyć forty gdańskie i słynną śluzę oraz odbyliśmy spacer Długim Pobrzeżem i ulicą Mariacką. Ostatni rzut oka na Gdańsk z wieży Bazyliki Mariackiej i … znów niekończąca się przygoda z PKP.

Pełni wrażeń, z planami na kolejne wyprawy, wróciliśmy do domu.

Made by  Dawid, Kamil, Anna.

Kategoria: Aktualności, Kółko turystyczne 20-stka Data opublikowania: 27 kwietnia 2023 14:32